De mogelijkheden van AI intergratie op het gebied van branding en marketing blijft groeien.
Er zijn ondenkbare mogelijkheden met alleen al de Midjourney 'Text to Image' AI-Tool, daar ben ik de afgelopen tijd een beetje ingedoken! Als eerst ben ik gaan spelen met het idee van een eigen 3D illustratie voor verschillende LinkedIn post; over de mogelijkheden van Text To image.
Na vele pogingen en 11 verschillende prompts heb ik de afbeelding hierboven gekregen. Dit doormiddel van de volgende prompt: 
''Create a 3D illustration of a cartoon style male character, Jumping out of happiness. The character should have blond hair, wearing a navy blue suit, and brown shoes. The background is a Instagram profile page with the username "Ryan Roubos" and add "#AI" next to the username. The profile photo should also match the realistic character and ensure correct spelling in the text, style photorealism''
Wanneer je de prompt heb gevonden die afbeeldingen geeft waarnaar jij opzoek bent. Kan je kleine aanpassingen maken in de prompt voor nog oneindige mogelijkheden! Alleen heb je nu de houvast van je 'goede' prompt.
enthousiasme over Text to image
Text to image speelt al een tijdje een groeiende rol in de creatieve online wereld. Vooral bij branding en campagnes gaat AI een steeds grotere rol spelen. Een recent voorbeeld hiervan is de campagne van Heinz. Die doormiddel van Text To Image verschillende afbeelding van ketchup flessen heeft gegenereerd die duidelijk lijken op Heinz en hiermee meer dan 850 million impressies hebben gekregen over de hele wereld. 
Als je benieuwd ben naar de campagne, zoek op YouTube 'Heinz AI' en dan krijg je talloze video's te zien. Dit is nou een perfect voorbeeld van gebruik maken van AI om bereik te genereren.​​​​​​​
Gebruik maken van Text To Image in jou branding, campagnes en social media.
Nu is de vraag.... Wat zijn nou mijn mogelijkheden met deze deze AI-tool? Je kan al heel simpel afbeeldingen genereren die de aandacht pakken, wat natuurlijk ontzettend handig is op social media. Denk hierbij aan een afbeelding die je aan het begin van je reel kan gebruiken om mensen aan te trekken om te klikken. Het leuke aan Text To Image AI is je kan het zo gek niet bedenken en de AI maakt het. 

Hierdoor zijn de marketing mogelijkheden oneindig. Je hoeft alleen maar de aandacht te pakken en daarna je boodschap over te brengen op je doelgroep. Je kan natuurlijk ook een compleet nieuwe doelgroep proberen te bereiken.
Logo's zijn ook (bijna) geen probleem.
Ook wanneer je een simpel logo nodig heb, kan je het aan de AI-Tool vragen. Nu is het nog erg lastig om de juiste boodschap, uitstraling of tekst erin de verwerken, maar heb je nu een simpele icon nodig voor je bedrijf is dit geen probleem. Hieronder zijn mijn beste pogingen voor een nieuw logo van Roubos Media. (Ik denk dat je alsnog beter uit bent bij een grafisch vormgever, maar er is veel potentie)

Prompts;
''Simple Logo for content creation company named ''Roubos Media'', Blue and Green''
''Simple logo for content creation Agency named ''R'', Blue and purple''
''Simple Logo for company named ''Roubos Media'', ''Roubos Media'' is a content creation company, Blue and Green''
De text to image AI-Tools gaan steeds beter worden.
In 2010 werd er begonnen om de text-to-image modellen te ontwikkelen, dit uiteraard tijdens het begin van de AI-hype. In 2022 begon de output van de modernste text-to-image modellen—zoals OpenAI's DALL-E 2, Google Brain's Imagen, Stability AI's Stable Diffusion, en Midjourney— Toen was het nog niet eens mogelijk om tekst te genereren, nu met Midjourney V6.0 Is dat mogelijk. 
Wat zullen de mogelijkheden zijn over 5, 10 of 50 jaar.....​​​​​​​
Ben jij nou benieuwd naar de mogelijkheden die Roubos Media voor jou kan betekenen? Neem contact op met ons. Dan kunnen we afspreken voor een bakkie koffie (of thee, wat jij wilt) om te kletsen over hoe we samen iets tofs kunnen neerzetten!

Ryan Roubos / Roubos Media

You may also like

Back to Top